W Ayurvedzie, indyjskiej nauce o zdrowiu i dobrym samopoczuciu, liczącej sobie 5 tys lat , powszechnie wiadomo, że zewnętrzne piękno jest odzwierciedleniem naszego ogólnego zdrowia. Uczy nas ono, że świecąca skóra naprawdę pochodzi z wnętrza i jest wynikiem sposobu, w jaki dbamy o siebie, a nie eliksirów, których używamy. Oczywiście nasze ulubione produkty mogą przyczynić się do zwiększenia naszego naturalnego piękna, ale korzenie prawdziwego piękna sięgają znacznie głębiej.

Olejki

Jak większość pojęć w Ayurvedzie, wszystko zaczyna się od przywrócenia równowagi w każdej zaburzonej doszy. To, co spożywasz, odżywia lub uszczupla komórki i może powodować zaburzenia równowagi vata, pitta lub kapha, które przejawiają się w powszechnych problemach skórnych, takich jak sucha, szorstka skóra w przypadku zaburzeń równowagi vata, wysypki gorąca i krosty w przypadku zaburzeń równowagi pitta lub trądzik i zatkane pory w przypadku zaburzeń równowagi kapha.

Jak więc uzyskać ten pożądany blask od wewnątrz i utrzymać optymalny stan naturalnego piękna? Ayurveda ma kilka pomysłów.

Jedz dla swojego typu Dosha

Znajomość typu dosha jest niezbędna do określenia, co należy jeść, aby odżywić i zrównoważyć skórę. Jeśli nie jesteś pewna swojego typu, dowiedz się z tego szybkiego i łatwego quizu.

Osoby o skórze typu vata nie zachowają tyle wilgoci, co inne typy skóry, dlatego najlepiej jest utrzymywać ją w odpowiedniej ilości wody i herbaty ziołowej, słodkich, soczystych owoców i żywności rozgrzewającej. Zupy i gulasze, oliwki, awokado, owoce jagodowe i cukinie to doskonałe rozwiązanie dla tego typu skóry.

Jeśli masz skórę pitta, unikaj gorących, pikantnych potraw i kieruj się w stronę chłodzących odmian o słodkim, gorzkim i ściągającym smaku. Pomyśl o ogórkach, szparagach, słodkich ziemniakach, wiśniach, mango, białym ryżu i owsie.

Typy skóry kapha muszą priorytetowo traktować detoksykację, aby uniknąć odkładania się toksyn. Przyzwyczaić się do całych pokarmów i w jak największym stopniu włączyć lekkie, ściągające i gorzkie pokarmy. Obejmuje to: jabłka, gruszki, owoce morza, grykę, kukurydzę oraz nasiona słonecznika i dyni. Spróbuj użyć masła klarowanego (ghee) zamiast oleju do gotowania.

Kiedy dawki są zbilansowane i odpowiednio się odżywiasz, obserwuj, jak Twoja skóra zaczyna świecić.

Podaruj sobie Abhyangę na nieskazitelny kompleks

Abhyanga to masaż olejkiem ajurwedyjskim, który ma kluczowe znaczenie dla rozświetlenia skóry. Czy wiesz, że możesz pozbyć się nagromadzonego stresu i toksyn tylko poprzez ich masaż? Masaże zwiększają krążenie i uspokajają nerwy, a ciepły olej rozgrzewa stawy i natłuszcza skórę, czyniąc ją gładszą i delikatniejszą. Jeśli masowanie przez nieznajomego nie sprawia Ci przyjemności, wykonaj Abhyangę na sobie! Potrzeba tylko kilku minut, aby zrobić ogromną różnicę. 

Ćwicz Pranajamę

    Wszyscy wiemy, że joga jest doskonała dla Twojej skóry, ale to właśnie koncentracja na oddechu naprawdę zwiększa korzyści. Pranajama to praktyka kontrolowania oddechu, która działa na układ oddechowy w celu oczyszczenia bloków energetycznych, oczyszczenia krwi i zwiększenia dopływu tlenu. Wszystko to prowadzi do wspaniałej skóry.

Istnieje wiele różnych technik pranajamowych do wyboru, ale polecam zacząć od prostych. Kapalbhati to świetne wprowadzenie. Wystarczy usiąść z założonymi nogami i mocno wciągnąć do środka i z powrotem oddech. To naprawdę pomoże w rozwoju żarzącej się skóry.

Wyciszenie

Mniej stresu

    Stres sieje spustoszenie na skórze, więc weź na głowę zarządzanie stresem, aby postawić zachować skórę w najlepszej kondycji. Ajurweda oferuje jeden rodzaj medytacji szczególnie pomocny w przypadku niepokoju: naprzemienne oddychanie nozdrzami. Technika ta polega na przykryciu kciukiem jednej nostry, podczas gdy ty oddychasz z drugiej, zmieniając strony po każdym oddechu. Włącz to do swojej praktyki pranajamowej, aby pozbyć się stresu i przebarwień!   

 Śpij więcej

Sen pozostaje najpotężniejszym czynnikiem wzmacniającym wspaniałą skórę, zwalczającym infekcje i poprawiającym ogólne samopoczucie. Ajurweda sugeruje, że najbardziej spokojny sen występuje, gdy kładziesz się spać o 22:00 i wstajesz ze słońcem. Choć dla niektórych może to być mniej praktyczne, oto kilka sugestii, które łatwo się sprawdzają: przed snem wypić filiżankę ciepłego melona z miodem, kurkumą i proszkiem pistacjowym lub herbatę rumiankową. Wmasowanie olejku sezamowego w spód stóp również pomoże przygotować ciało do odpoczynku.

Jeśli Ajurweda nauczyła nas czegokolwiek, to właśnie to, że naturalne piękno zaczyna się od wewnątrz.

Te techniki nie tylko sprawią, że będziesz piękniejsza na zewnątrz, ale sprawią, że będziesz promieniować pięknem również od wewnątrz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *