Gdy jesteśmy w biegu, bardzo ważną rzeczą, jaką powinniśmy mieć przy sobie są zdrowe przekąski. Dzięki nim nie dopuścimy do wilczego głodu i nie będzie kusiło nas, by chwycić coś na szybko ze sklepowej półki, co akurat nie służy naszej diecie. Niezależnie od tego, czy są to przekąski czy pełne posiłki, planujmy z wyprzedzeniem swoje posiłki, niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Jednym ze składników odżywczych, które warto zapewnić sobie na dłuższych wyjściach są dobre tłuszcze. Jedzenie pokarmów bogatych w omega-3 doskonale pomaga skórze zachować własną wilgotność. Pomyśl o tym jak o jedzeniu naturalnego nawilżacza…

Chia seeds in a glass bowl on a white wooden table

Dziś prezentujemy pięknie słodkie bezglutenowe i wegańskie ciasteczka energetyczne. Doskonale nadają się na podwieczorek i dobry zastrzyk energii. Bogate w omega-3 (nasiona chia) i pakowane w białko “biszkopty” sprawią, że szybko poczujesz się wysycony.

Z tego przepisu powstało 8 małych ciasteczek. Użyłam papilotek do muffinów, aby utrzymać ich kształt.

Składniki

    1/2 filiżanki mąki quinoa

    1/4 filiżanki mąki kokosowej

    1,5 łyżka proszku do pieczenia

    1/3 łyżka cynamon

    1/3 łyżki sproszkowanej wanilii lub 1 łyżka czystego wyciągu z wanilii

    1/4 łyżki różowej soli himalajskiej

    1/2 filiżanki nasion chia

    1/3 filiżanki mleka orzechowego (może być potrzebne nieco więcej, ponieważ mąka kokosowa wchłania wodę)

    1/3 filiżanki czystego syropu klonowego 

Wskazówki

    Rozgrzać piekarnik 150 C

    Połączyć suche składniki w dużej misce (mąka, nasiona szałwii hiszpańskiej-chia, proszek do pieczenia, sól, wanilię (jeśli sproszkowana) i cynamon).

    Dodaj syrop orzechowo-klonowy i mieszaj aż do połączenia – oceniaj jak gęste mają być, zostawiłam ciasto gęste i lepkie, aby uzyskać małe, gęste  energetyczne kąski 🙂

    Napełnij papilotki masą

    Piecz przez 20 minut (sprawdzić wykałaczką, czy są gotowe)

Ostudź i zajadaj!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *