Często jest tak, że jesienią przychodzą zmiany. Zmiany w kierunku dłuższych dni pracy, mniej snu, a może nawet szersze zmiany w życiu. Nierzadko o tej porze roku staramy się “robić to wszystko” – może to oznaczać dotarcie na zajęcia z jogi, utrzymanie jakiejś formy życia towarzyskiego, unikanie sezonowego przeziębienia lub praca. Taka aktywność jest oczywiście dobra, ale czasami po prostu musimy wrócić do siebie, ponownie się połączyć i znaleźć trochę spokoju. Jak naturalnie pozbyć się stresu?

Stres jest jedną z największych przyczyn przedwczesnego starzenia się (głównie skóry twarzy). Kiedy jesteś zestresowany, krew zaczyna płynąć do mięśni i innych kończyn, przygotowując Cię do “walki lub ucieczki” i odchodzi od kluczowych operacji, takich jak wchłanianie witamin i minerałów. Kiedy jesteś zestresowana, Twoje witaminy z grupy B wyczerpują się znacznie szybciej niż normalnie, a chroniczny stres wyczerpuje Twoją witaminę urody C, a także cynk i magnez (wszystkie kluczowe składniki pięknej skóry). Jeśli więc Twoja długowieczność i szczęście nie są wystarczającym powodem, aby zacząć się kurczyć, to przynajmniej ratuj swoją skórę 😉

Gdy masz za wiele na głowie, za mało snu i za mało „swojego czasu”, wykorzystaj weekend na zwolnienie, refleksję, odżywienie, ruch i połączenie.

6 naturalnych remediów na stres

1. Ruch i joga

Niezależnie od tego, czy chodzi o wstanie z kanapy i wyjście na spacer, czy też postawienie się do góry nogami, aby zmienić swój pogląd na rzeczy, ruch jest kluczem do usunięcia stresu. Wszyscy o tym wiemy, słyszymy to od wieków, ale muszę przyznać, że dla mnie joga może być magią, kiedy jestem zestresowany. Może to być magia przy ładowaniu baterii zarówno w pozach regenerujących, jak i intensywnych (podczas gdy pozy regenerujące mogą sprowadzić Cię z powrotem na ziemię, bardziej intensywne pozy mogą być ożywcze i pomóc w odzyskaniu pełni sił życiowych).

Pamiętaj, że nawet po zrobieniu bardzo intensywnego zestawu ćwiczeń, pomimo zmęczenia, zjazdu i wyczerpania na początku, po chwili poczujesz  się naładowana emocjonalnie i fizycznie. Poruszanie ciałem zdejmuje stres z twojego umysłu i budzi twoją energię. Nie należy lekceważyć jego mocy.

2. Odpoczynek

Tak, sen oczywiście, ale to, o czym tu mówię, to relaks – świadomy relaks. Kiedy czujemy się trochę przytłoczone, sprawianie, że naszaprzestrzeń staje się spokojna i cicha, jest niezwykle ważne. To, co dla Ciebie oznacza, może być inne, może jest to tak proste jak zapalenie świecy lub założenie wełnianych skarpetek z filiżanką herbaty, a może to rozpraszanie olejków eterycznych i słuchanie uspokajającej muzyki. Bez względu na to, co to jest, wszystko to wiąże się z odłożeniem na bok urządzeń cyfrowych i naprawdę po prostu połączenie się z samą sobą.

Himalajska lampa solna jest to coś, co pozwala doskonale się zrelaksować. Światło, które emituje jest uspokajające i emituje również jony ujemne w powietrze. Dlaczego to jest takie dobre? Cóż, jony dodatnie są często tworzone przez urządzenia elektroniczne, takie jak komputery, telewizory i mikrofale, które mogą zwiększać stres, a nawet powodować problemy ze snem. Jony ujemne mogą zneutralizować jony dodatnie i pomóc w oczyszczaniu powietrza.

Włącz też uspokajającą muzykę, zrób herbatę, rozpuść trochę olejków eterycznych.

3. Zioła i olejki eteryczne

Jeśli chodzi o zioła, to niezwykłe co mogą one zrobić dla naszych ciał naturalnie. Pamiętaj jednak, że zioła mogą być potężne. Zawsze uzgodnij z lekarzem, czy masz jakieś schorzenia, na które może mieć wpływ stosowanie ziół – lub gdy w twoim brzuchu rośnie maluch.

Jedną z doskonałych herbatek relaksacyjnych jest Tulsi Sweet Rose – mieszankę róży i bazylii świętej (znanej również jako Tulsi). Ta organiczna herbata z Organic India jest jwyjątkowa. Święta Bazylia nazywana jest eliksirem życia i używana jest do łagodzenia niepokoju lub nerwowości. Pomaga również uszczęśliwić i zrównoważyć nastrój.

Oprócz herbat ziołowych polecamy również esencje kwiatowe. Dwie ulubione to Bach Flower’s Rescue Remedy i Siddha Flower Essences’ Stress Relief. Oba te środki warto trzymać przy biurku w biurze i brać “w miarę potrzeb”.

Te ziołowe środki są specjalnie opracowane dla konkretnych problemów, które próbujesz leczyć. Bach’s Rescue Remedy zawiera kwiatowe esencje Róży Skalnej dla przerażenia i paniki, Impatiens dla podrażnienia i niecierpliwości, Clematis dla nieuwagi, Gwiazda Betlejemska dla szoku i Cherry Plum dla irracjonalnych myśli.      

Siddha’s Stress Relief zawiera kwiatowe esencje bukowe dla nadmiernie krytycznych myśli, Calc Phos dla okazjonalnych niepokojów; niepokój; fretfulness, Cherry Plum (jak wyżej), Impatiens (jak wyżej), Kali Phos dla trudności koncentracji; niepokój; drażliwość lub lenistwo, Mag Phos dla niezdolności do jasnego myślenia i White Chestnut dla trwałych niepożądanych myśli.

Wreszcie, olejki eteryczne, aby się zrelaksować. Mój ulubiony uspokajający zapach? To zdecydowanie lawenda.

Dlaczego olejek lawendowy? Cóż, znany jest z uspokajania niepokoju, wspomagania spokojnego snu i rozluźnienia ciała, gdy jest stosowany w ciepłej kąpieli lub masowany w miejscach, które mają tendencję do ukrywania stresu (pomyśl o skroniach, czole i szyi).  Lawenda jest znana z promowania: spokój, wellness, pozytywność, komfort, działa jako naturalny środek odstraszający owady, złagodzi skurcze menstruacyjne, wspomoże bóle głowy, bezsenność, gorączka, leczyć ukąszenia owadów i traktować zarówno oparzenia słoneczne, jak i trądzik. 

4. Natura i Medytacja

Wyjście na łono natury, stąpanie po ziemi i połączenie z oddechem to potężne przeżycia, jeśli chodzi o uspokojenie umysłu i ciała. Wyjdź gdzieś w pobliżu wody, do drzew lub na trawę, co tylko pomoże Ci poczuć się bardziej wyrównanym i spokojnym. Po długim dniu spędzonym w biurze, spróbuj odnaleźć się w naturze – nawet jeśli jest to tylko krótki okres czasu – i wejdź do swojego oddechu.

Medytacja nie musi oznaczać, że siedzisz z nogami w pozycji lotosu i zamykasz oczy, być może medytacja dla ciebie to bieganie po szlakach, albo spacer po ogrodzie. Cokolwiek robisz, weź kilka chwil, aby wejść do siebie – oddychaj, zwróć uwagę na oddech, a jeśli możesz to zrobić w naturze, tym lepiej.

5. Odżywiaj się

Odżywianie organizmu ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o zwalczanie stresu. Karmienie go cukrami, kofeiną i przetworzoną żywnością może zaszkodzić Twojemu samopoczuciu – zarówno fizycznemu, jak i psychicznemu. Prawdopodobnie prowadzisz już zdrowy tryb życia, ale warto zadbać o swoje ciało w sytuacjach stresowych.

Oto sok wzmacniający odporność i pomagający na stres:

    Jarmuż (zielony liściasty, zawiera foliany, które produkują dopaminę, substancję chemiczną wywołującą przyjemność, która pomaga zachować spokój)

    Botwina (magnez pomaga zbalansować hormon stresu w organizmie – kortyzol)

    Grejpfruty i cytryny (napakowane witaminą C, która w badaniach klinicznych wykazała pozytywny wpływ na poziom stresu)

    Jabłko (pomaga zmniejszyć stres oksydacyjny skóry)

    Marchew (warzywa korzeniowe są dobrym źródłem błonnika i węglowodanów, które mogą przyczynić się do zwiększenia produkcji serotoniny)

    Kurkuma i imbir (chronią i wzmacniają twój system odpornościowy, dbając o to, aby twój stres nie sprawił, że zachorujesz!)IMG_8651

6. Utrzymuj więzi

Utrzymywanie więzi jest bardzo ważne, jeśli chodzi o stres. Tak, samotny czas jest dobry, ale ukrywanie się przed światem nie zawsze jest korzystne. W związku z tym, że związek nie musi być z osobą, może być z Twoim pupilem (mój szczeniak w domu ma najbardziej niesamowity sposób na pozbycie się wszystkich trosk na świecie), Twoimi rodzicami, rodzeństwem, pociechami, a nawet z sobą samym poprzez dziennikowanie. Ważne jest, abyś na nowo połączyła się z miłością i pogodziła się z tym, co ważne. Często zdarza się, że to, na co kładziemy nacisk po prostu potrzebuje zmiany perspektywy, a wraz z tym znajdujemy mniej negatywnego wpływu na nasze życie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *