Head and shoulders portrait of smiling Mixed-Race woman looking in mirror during morning routine, copy space

Trawienie i trądzik: Jak uzyskać czystą skórę poprzez leczenie jelit?

Jeśli pracujesz nad bardziej promienną i lśniącą skórą, możesz być zaskoczona, że odpowiedź leży bardziej w twoim przewodzie pokarmowym niż w tym, ile wydajesz na kremy i środki oczyszczające. Jeśli przyjrzymy się bliżej temu, jak działa nasz układ trawienny, zacznie to mieć duży sens. Nasz układ trawienny jest między innymi głównym miejscem, w którym pobieramy składniki odżywcze z naszych pokarmów. Jest on również źródłem wielu stanów zapalnych naszego organizmu, które mogą siać spustoszenie na skórze. Jeśli układ trawienny nie działa optymalnie, mogą pojawić się wypryski, egzemy, zaczerwienienia i matowa skóra. 

Znaczące badania pokazują nawet, że wiele z tych stanów zapalnych skóry jest z pewnością wywołanych złym trawieniem: Ponieważ skóra jest największym organem w organizmie, nie jest zaskoczeniem, że trądzik, trądzik różowaty i zapalenie skóry pojawiają się, gdy coś wewnątrz nie działa jak powinno. 

Co powoduje słabe trawienie? 

Nieoptymalne trawienie jest dziś dość powszechne i spowodowane jest przez wiele czynników, w tym:

Top 6 wskazówek wspomagających trawienie dla pięknej skóry

Wspaniała skóra może zdziałać cuda dla twojej pewności siebie. Ponadto, sama wiedza o tym, że o nią dbasz, może sprawić, że poczujesz się lepiej przez długi czas. Włączenie tych sześciu codziennych wskazówek do swojej rutyny, wraz z odpowiednią ilością snu, pomoże Ci odkryć swoją własną promienną i lśniącą skórę.

Oczywiście, skóra jest skomplikowanym narządem, więc nawet jeśli jesz doskonale, możesz odczuwać podrażnienia skóry wywołane innymi problemami – to dobrze, po prostu staraj się trzymać tych zdrowych wskazówek dotyczących trawienia, a znajdziesz się w znacznie lepszym miejscu.

1. Porzuć nabiał, cukier i gluten (przynajmniej tymczasowo)

Wiele osób ma alergie pokarmowe, ale jeszcze więcej jest wrażliwych na żywność. Często zdarza się, że na choroby skóry wpływają podrażniające pokarmy; wiele osób odchodzi na lata, nie zajmując się nigdy głównym problemem. Jeśli jest jedna rzecz, której próbujesz spróbować na tej liście, to jest to. Te pokarmy mogą prowadzić do zapalenia jelit i wpływać na zdrową florę jelitową, a tym samym na ogólne trawienie i skórę.

Produkty mleczne zostały powiązane z trądzikiem hormonalnym; cukier (lub żywność, która zajmuje wysokie pozycje w indeksie glikemicznym) został powiązany z rosnącym stanem zapalnym w całym organizmie, skutkując wysypką i zaczerwienieniem; gluten (zwłaszcza jeśli jesteś wrażliwy) może uszkodzić mikroflorę.

Po trzech tygodniach możesz zacząć wprowadzać na nowo swoje ulubione potrawy – po jednym na raz i zobaczyć, jak reaguje Twoja skóra i ciało. Niektóre z nich, jak zauważysz, będą całkowicie w porządku z dietą (lub przynajmniej z umiarem). Inne, będziesz w stanie zidentyfikować jako potencjalne czynniki powodujące zapalenia.

2. Przyjmuj codziennie probiotyk.

Wspieraj swoją florę jelitową, przyjmując codzienny suplement probiotyczny. Te “dobre bakterie” żyją w naszym przewodzie pokarmowym i pomagają w utrzymaniu rozkwitu mikrobiomu, pozwalając naszemu organizmowi wchłaniać korzystne dla skóry składniki odżywcze, a także pomagają w usuwaniu odpadów. Te dobre probiotyki można otrzymać również w surowej kapuście kiszonej i kombusze.

3. Suplement z surowym octem jabłkowym z cydrem jabłkowym

Surowy ocet z cydru jabłkowego (lub powszechnie nazywany po prostu “ACV”) może być pomocny jako środek trawienny, jeśli jest stosowany w sposób przemyślany. Ten tonik jest dobry dla wielu funkcji w organizmie, w tym, promowanie optymalnego trawienia i pomaga tym przyjaznym bakteriom rosnąć w organizmie.

Kiedy kupujesz ACV, szukaj “surowych” i “niefiltrowanych”. Możesz dodać ACV do sosów sałatkowych lub nawet wziąć łyżkę stołową zmieszaną z wodą, aby uzyskać korzyści. Nie bierz jednak ACV bezpośrednio, ponieważ jego kwasowość może być równie ciężka dla Twojego organizmu.

4. Przyjmować enzymy trawienne

Twój organizm wytwarza własne enzymy trawienne, ale często zdarza się, że nasze organizmy nie są w stanie rozłożyć wszystkiego, co spożywamy, zwłaszcza w miarę starzenia się. Suplementacja enzymami trawiennymi jest korzystna dla wchłaniania wszystkich składników odżywczych niezbędnych dla pięknej skóry. Pomagając w efektywnym trawieniu, enzymy trawienne pomagają organizmowi odnawiać uszkodzone komórki, jednocześnie zmniejszając zaparcia – klucz do lśniącej skóry. Poszukuj enzymów pochodzenia roślinnego, aby uniknąć zanieczyszczeń pochodzących z nieorganicznych enzymów pochodzenia zwierzęcego.

5. Dieta oparta na roślinach

To, co wkładasz w swoje ciało, jest prawdopodobnie ważniejsze dla skóry niż to, co na nią nakładasz. Stosowanie diety opartej na żywności, bogatej w warzywa i owoce (dzięki ich właściwościom antyoksydacyjnym), jest najlepszym sposobem na promocję Twojego układu pokarmowego i skóry na drodze do zdrowia. Uzupełnianie diety orzechowcami, nasionami, pełnymi ziarnami (np. komosa ryżowa, proso, szarłat) oraz roślinami strączkowymi jest wspaniałe.

6. Porcja ruchu każdego dnia

Chociaż nie powinno się ćwiczyć na pełnym żołądku, ruch jest niezbędny dla funkcjonowania układu pokarmowego. Zwiększając tętno raz dziennie pomagasz w rozprowadzaniu składników odżywczych do skóry. Ponadto niektóre odcinki i postawy jogi (takie jak skręcenie kręgosłupa w pozycji siedzącej) mogą pomóc w eliminacji. Ćwiczenia fizyczne pomagają również obniżyć poziom stresu, prowadząc do zdrowszej i młodziej wyglądającej skóry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *