Jak zrobić wegański jogurt kokosowy: DIY Beauty Food

Milk or yogurt in mason jar on white wooden table with coconut aside

Twoja piękna skóra zaczyna się w twoim wnętrzu – pomimo wszystkich produktów, o których mówię, liczy się przede wszystkim zdrowie układu pokarmowego i dobre samopoczucie emocjonalne. Dzisiaj porozmawiamy o tych pierwszych: zdrowiu jelit, skórze i pysznym, pysznym jogurcie kokosowym.

Mleczarstwo: Brzydka prawda

Jogurt jest często podawany jako doskonały pokarm dla trawienia, ponieważ zawiera naturalne probiotyki. Chociaż to prawda, nabiał pochodzenia zwierzęcego (zwłaszcza krowiego) ma kwaśny charakter i tworzy śluzówkę w ścianach jelit. To powoduje wolniejsze trawienie, a co za tym idzie wolniejsze wydalanie. Wolniejsza eliminacja równa się mniej zdrowej skórze, ponieważ Twoje ciało jest detoksykowane w inny sposób można zauważyć rzeczy jak trądzik.  Ponadto, nabiał powoduje, że skóra produkuje nadmiar sebum (oleju), co prowadzi do bardziej zatkanych porów, jak również stan zapalny od IGF-1 hormonu wzrostu znalezionego w mleku (dobre dla małych krów, nie dobre dla Ciebie lub trądziku).

Wiele osób spożywa jogurt, ponieważ powiedziano im, że jest on dobrym źródłem “przyjaznych bakterii”. Nie wspominają, że bakterie używane do produkcji większości jogurtów (L. bulgaricus i S. thermophilus) nie są kluczowymi “dobroczynnymi bakteriami” i pasteryzują je, co i tak zabija tych dobrych! To jest przed szansą dodania hormonów i antybiotyków, na których mogły znajdować się zwierzęta.

Probiotyki i Twoja skóra

Twoje jelita i pielęgnacja skóry są tak ściśle powiązane: jedną z ich głównych funkcji jest eliminacja i detoksykacja.  Kiedy nasza flora jelitowa nie jest zdrowa, mogą pojawić się problemy takie jak chroniczny stan zapalny, trądzik i inne problemy skórne. Probityki pomagają w naturalny sposób zrównoważyć naszą florę jelitową (tych dobrych i tych złych, którzy żyją w naszym układzie pokarmowym).

Tak więc dla każdego, kto szuka swojej najpiękniejszej skóry, powinniśmy zacząć od przyjrzenia się funkcjonowaniu naszego jelita. Aby podnieść swój poziom dobrych bakterii, można wziąć suplement probiotyczny, a także można jeść takie produkty jak miso, tempeh, kimchi, kapusta kiszona, kefir i oczywiście jogurt kokosowy!

Jak zrobić jogurt kokosowy: Co będziesz potrzebował

    Duży słoik

    2-3 puszki ekologicznego mleka kokosowego (pełny tłuszcz)

    2-3 kapsułki probiotyczne (które można łatwo rozbić i wrzucić do mleka)

    Drewniana łyżka

    Szmatka do sera

    Opaska elastyczna

Oto, co musisz zrobić:

    Wlać puszki z mlekiem kokosowym do czystego szklanego słoika (użyłam 3)

    Rozbić 3 kapsułki probiotyczne z ponad 20 miliardami żywych kultur

    Wymieszać z drewnianą łyżką (nie używać metalu, ponieważ reaguje z probiotykami)

    Pokrycie szmatką serową i gumką

    Pozostaw na blacie przez 24 – 48 godzin

    Włóż go do lodówki na noc, powinien zgęstnieć

    Smacznego!

Jogurt może wytrzymać do dwóch tygodni w lodówce.

Jeśli chcesz zrobić inną kulturę, upewnij się, że zachowałeś część poprzedniego jogurtu nie więcej niż 7 dni, aby zrobić nową partię.

*Jeśli z jakiegokolwiek powodu widzisz pleśń lub pachnie ona (aka nie jak jogurt), wylej i spróbuj ponownie!

Ciesz się tym jogurtem jak każdym innym – uwielbiam zanurzać w nim moje jagody, dodawać do koktajli i używać go do niektórych potraw (np. indyjskiej raity i tatziki).